måndag, september 03, 2007

Tyll och Silver

The princess has left the buliding

The princess has left the building.


Det blev till slut en prinsesskjol. Det kommer att bli fler, kan jag berätta. En lite större modell att ha till kompisar, och perfekta 'tackförlånetpresenter' till vänner som lånat ut kläder och andra barngrejer.

A's kommentar när hon såg vad jag höll på med: Åh mamma! Underbaaaar!

I sann Askungen-anda :o)

Second hand fabric

Ett tyg jag fyndade på loppis. Precis lagom retro för min del. Jag har fortfarande liiite svårt för vissa sjuttiotalsmönster. För att inte tala om färgkombinationera. Rys. Men vissa saker är så snygga så jag svimmar och andra är så fula så man gnisslar tänder. Så är det ju med det mesta.

I helgen väntar Den Kungliga Huvudstaden. Mässa och shopping och mysiga stunder med mina bästa vänner väntar. Vi är fyra pers som ska åka, och bo hos en femte. Vi har hållit i hop sedan vi var mer eller mindre små, så vi brukar ha så kul när vi träffas alla. Och nu var det lääänge sedan, eftersom vi alla är i barn och hus och familj-åldern, och man tenderar att hamna i otakt med varandra, så händer det inte lika ofta längre. Men i helgen ska det bli!

1 kommentar:

Edyta Nyman sa...

hej

Jag kikar tillbaka och beundrar dina alster. Visst är det kul att pyssla =)

/e