tisdag, september 04, 2007

Massa mössor, trodde jag

Väska
Another bag...den har en syster också.

Å maj gadd, vad kul det kan vara ibland. Och ibland hatar jag allt. Igår satt jag och sydde mössor på löpande band, himla bra gick det och jag var såååå smaaaart, gjorde allt i rätt ordning och så, bytte nålar och sömmar och undertråd och hade mig.

Flyyyyt.Planering, liksom.

Och sen,när endast en söm är kvar på alla mössor, så upptäcker jag att de är HELT FEL!! Alldeles för kort i modellen. Fast jag mätte så himla noga. Jag bara släppte allt och gick därifrån. Så nu ligger det tio mössor därnere och skäms.

Trösta mej lite, som A säger.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite tröst *ler*
du kan nog fixa till dom på nåt sätt, lite mudd i nederkant kanske...
Klipp hål upptill och förläng med matchande tyg...
försöker "brainstorma" åt dig men kommer inte på nåt mer bra :)
dom kanske kan bli dockmössor
det löser sig!

Anonym sa...

Lämna de på Förlossningen och små nya bebbar får en hatt? Strutsäggsvärmare? Lampskärmar? Starta nytt mode?
Du fixar nåt!
Underbaaar prinsess-stass måste jag hålla med om!! :)

Gekko sa...

Åååååh vad besviken jag skulle vara. Det slår liksom extra hårt om man känner flyten på det sättet först. Men hur är det nu som chocken lagt sig? Det mesta går ju att repa, särskilt om man låter det vila lite och återhämtar sig själv... Jag vaknade flera gånger av ilska och besvikelse på mig själv när jag sydde fel på overallen, när jag igår äntligen kom mig för att fixa till det så insåg jag att det var gjort på en kvart-tjugo minuter, no big deal! Hoppas det blir så för dig!