fredag, september 21, 2007

Troll

The 70's show
Fyndat på tradera. Helt ny frotté. Mjukt och skönt, verkar vara kanonkvalité. Kanske en morgonrock eller en bebishandduk. Den blåa färgen var dock mera turkos på bilden men man kan ju inte få allt...

Till små släktingar
Två vetetroll fick flytta hem till två små söta släktingar idag. Dom har flyttat (släktingarna) till ett nytt ställe, och på det nya stället hade dom kakelugn i varje rum, vedspis i köket och trägolv i alla rum och pärlspont alt. råspont på väggarna. Snacka om att jag blev lite avundsjuk. Men som sagt, man kan ju inte få allt.

Rumpan bak
Värm i micro, tillsammans med ett glas vatten, på full effekt cirka en och en halv minut. Sen har man en lagom varm sängkompis.
Ansiktena och svansen är broderat med lingarn, kvar efter min morfars syster som var sömmerska.


För er som är intresserade av en sk. swap, läs inlägget nedan! Tänkte köra igång till veckan.

6 kommentarer:

Gekko sa...

Vad fina de är! Vad fyller du med? Är det helt vete?

DORIS DAISY sa...

Japp hela vetekorn, och ev lite lavendel.

Anonym sa...

Du gör så fiiiina saker. Säger som Du "Det ante mig". :-)

Thea sa...

Ååååh, vilken sanslöst fin frotté! Är den tunn också, så att du kan sy kläder av den?

DORIS DAISY sa...

ja, det kan man nog. Men det tror jag inte att jag ska göra. INte riktigt min grej, liksom.

Majtjho sa...

Så snyggt tyg!!! Och så söta vetekuddar.