onsdag, september 05, 2007

Tröst

Mårbacka

Tröstade mig efter mösschocken med en hederlig gammal ommöblering. Klockan var nio på kvällen och jag bar omkring på kökssoffor och byråer. Men det blev störtbra. Fattar inte varför vi har bott som vi bott, när vi kunde bo såhär...

Jag anar att det blev så mycket gjort, tack vare att jag inte hade datorn på. Hädanefter ska datorn vara avstängd, förutom en timme på morgonen och en timme på kvällen.

Alltså, för ofta ofta sitter jag framför datorn och surfar runt på alla kreativa, pyssliga bloggar, eller snöar in på flickr, och sitter och söker efter det mesta konstiga, fina, roliga, gulliga, hemska... Och tänker att en sån ska jag göra, en sån ska jag virka, en sån ska jag sy, sådääär ska jag göra, men gör jag det? Näpp.

För jag fastnar med foten i en potta och kan inte komma loss.


Snart ska jag till Stockholm, snart ska jag till Stockholm, snart ska jag till Stockholm....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja så där gör jag också. Hamnar framför datorn utan nåt egentligt syfte när jag kan göra annat.
/Klockarbarn