tisdag, september 18, 2007

Hur ska jag göra?

Doris from the block

Lapptäcket som behöver bli lite längre.

Som det mäter nu är det ca 150 x 120. (Ej ihopsytt, krymper ytterligare centimeter alltså)Det räcker bra på bredden, eftersom det är tänkt som ett överkast på en nittio-säng. Det kommer att bli en 'ram' av något tyg i ytterkant, ca en decimeter åt varje håll. Täcket behöver växa ett par decimeter på längden.

Jag kan inte bestämma mig för om jag skall göra tre till block, eller sy in remsor mellan blocken.

Mmmm summerfabrics


Det enklast är att sy dit remsor, men då växer ju även täcket på bredden, och det behövs inte. Och att bara sy remsor på längden, kommer nog att se dumt ut.

Det krångligaste är att göra tre block till och förlänga hela täcket, men det kommer att ta lite tid.

Och vad gör det egentligen, för vem har bråttom?

Vad tycker ni? Vad ska jag ta mig till?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gör tre block till!!! Jag tror att du annars kommer ångra dig!

Maria sa...

Håller med föregående, om du sätter dit remsor på längden så försvinner det fina diagonalmönstret, blir liksom avbrutet. Jättefint täcke kommer det att bli, det är jag övertygad om!

Anonym sa...

Jag tycker att du ska göra fler block eftersom det är så snyggt med "ränderna" spom går rakt igenom. Lägga in remsor kommer att förstöra intrycket jätte mycket.

Anonym sa...

Dette kommer til å bli bra! Det beste blir kanskje å lage tre blokker til. Ellers går det jo an å forlenge teppet oppe og nede med noen remser før du setter på rammen. Det kommer litt an på hvor langt det bør bli.
Lykke til! Dette klarer du!

Cecilia sa...

Definitivt tre block till, det kommer bli så fint när det är klart. Värt det extra jobbet också :)