måndag, september 24, 2007

Hemlisfrågorna

Vilka färger gillar du?
De flesta färger. Har liiite svårt för klatchiga, starka färger, men oftast beror det ju på hur man matchar.

Har du barn? Hur gammalt/gamla? Kön?

En tjej på 3 år, med storlek 86-92 i kläder. En liten, långsmal modell :o)

Pojk och flickfärger eller unisex?
Både och. Samma svar som första frågan.

Retro eller inte?
Samma här. Gärna retro, men det ska vara rätt retro. Jag är lite svår ;o)

Vilka tyger syr du helst i?
Gäller det barnkläder är det velour,trikå eller fleece. Annars är jag allätare.

Är det några tyger du absolut inte gillar?
Neeeej. Inte vad jag kan komma på. Ska jag säga något, får det bli gamla 70-tals gardinkappor.

Syr du helst till barn eller vuxna?
Kläder till barn. Annars blandar jag.

Syr du helst kläder/inredning/lapptäcke/övrigt?
Jag är allätare. Lapptäcken, väskor, inredning (kuddar, gardiner, XXXXX)

Syr du helst utifrån ett färdigt mönster, beskrivning eller egenkonstruerat?Kläder oftast enligt mönster. Jag brukar oftast börja enligt mönster, sedan tråkar jag ur och gör som jag vill.

Köper du Ottobre, eller någon annan mönster/pysseltidning?Ottobre barn numren köper jag oftast. Ingen annan stadig, endast om jag ramlar över någon på loppis eller så.

Hur länge har du sytt? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?Jag är mittemellan. Jag har alltid sytt, med varierande resultat.

Favoritgodis?
Geisha, kokosprickar, mörk choklad.

Musiksmak?
Äldre hårdrock, ... allätare även här. Är urdålig på att köpa nya skivor och hänga med och så....

Har du någon form för allergi? Livsmedel/djur/material?
Lite kliande avknappar och bälten och så, troligen nickel.

Annan hobby?
Pyssel överhuvudtaget. INtresserad är jag, men det är ju sällan man tar sig tid. Gillar att göra egna kort, scrapbooking, decoupage, pärlor etc. etc.

Samlar du på något?

Nja. Allt. :o)
Änglar, kanske. Matsilver.

Villa eller lägenhet?
Villa. Och trädgård.

Kaffe eller te?
Nescafé med massor av mjölk. Men te går också bra.

Retro eller modernt? (samma sak just nu, kanske)
Ja, det är frågan. Båda.

Vintage/Romantiskt?
Ja, jag gillar vintage stilen, lite shabby chic...

Nytt eller doredo?
Både och.

Plast eller naturmaterial?
Naturmaterial.

Pastell eller färgglatt?
Milda pasteller är aldrig fel, men inte färgglatt heller, allt beror på matchningen :O)

Syr du med vanlig maskin eller har du även overlockmaskin?
Har en ny Bernina med 40 sömmar och ett alfabet. Bernina Activa 240? Lite osäker på benämningen. En overlock, eller coverlock står på önskelistan, men det finns inte riktigt pengar till det nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att Du gillar mina lappar. Det är jättefina tycker jag. Men jag vet inte om Du förstod (jag var otydlig...) att jag har ritat motivet själv. Man kan nämligen designa sina egna... Men det kanske Du förstod. Men just de som jag har är inte till salu...

Men Du kan göra egna som är hur fina som helst - det är jag säker på!

Anonym sa...

Vilken snäll människa Du är som säger så fina saker. Tack!

En gång i tiden jobbade jag på en reklambyrå. Det var kul. Men nu trivs jag så ypperligt med mitt jobb (receptionist) så design och sånt får bli på fritiden. Men det är ju inte fel det heller. :-)

Tack igen. Du är så snäll.