tisdag, december 18, 2007

Pimped

every rose has its thorn
Igår skulle jag köpa jugrupper till mamma och svärmor och sådana. Men trots att kontot var fyllt och spenderbyxorna var på, så blev det inga. Snacka om att de för sjutton kostar typ 300 kronor, och det i förra årets reaskålar med ett par ynka hyacinter och lite blinbling? Snålverner knackade mig på axeln, och sade "Hej hej, hemskt mycket hej"

Never promised you a rosegarden
Det blev inga julgrupper. Däremot oasis, rosor, hycinter, lite bling för ynka trehundra kronor. Har hittills gjort fyra stycken. Idag måste det köpas flera rosor.

Lucia's friend
Idag ska även dessa kompisar få en plats i livet. På hallbyrån tänkte jag. Idag är också dagen då jag och lilla A ska pimpa vårat badrum. Från vitt til svart. Kan du hoppa upp och fethaja, för att ta till en gammal tvåtusenettfras.

3 kommentarer:

Frida sa...

Snygga! Verkligen smart att göra dom själv.

God Jul!

Grip dagen sa...

Hei! Jeg er ei sy-glad dame fra Norge som fant siden din.
Jeg er veldig glad i Tilda, og likte den salige engelen du hadde laget!
Gøy å se alt det fine du har sydd.

Ønsker deg ei fin juletid videre.

Marit

Gekko sa...

Hej!
Du, jag har skickat ett mail till din Dorisadress men är rädd att du inte kollar den så här i jultider. Vore bra om du kan läsa mailet!

Du är förresten så allsidig i ditt pyssel, det är alltid en ny och härlig vinkel i din blogg!

Kram