tisdag, december 04, 2007

Heeej!

Sitter hos svärmor och surfar runt. Kan inte bestämma mig för åt vilket håll jag ska surfa, så jag skriver lite här.

Bakterierna lilla A har sitter i ett sår. Hon opererade in stag i ryggen i oktober, och sedan dess har det knappt varit en lugn stund. Men nu har vi blåst i de stora basunerna och rört om i den stora kommun/landstingsgrytan, så vi hoppas att någon kan fixa hem oss. Inget fel på att bo hos svärfar, men det är inte hemma. Sköterskorna kommer vid åtta, kopplar på droppet, åker igen. Kommer tillbaka efter ca två timmar för att kopplar bort, och ta prover. Sedan samma procedur på kvällen. Ca fem timmar per dag är lilla A fastsatt i slangen. Men hon är den sista som klagar, det är bara mamman som gnäller.

Jag har symaskinen med mig, men har inte ens hunnit packa upp den. I morse hann jag klippa till hela tre (3) mönsterdelar till en klänning åt mina Tilda-änglar. Jorå, så dom blir nog klara tills nästa jul.

Har konstaterat att några har blivit klara med sina hemlisar. Åh, vad spännande. Jag ska göra ett ryck i helgen. Ja, det ska jag. Jag har det klart i huvudet, det skall bara göras.

2 kommentarer:

Gekko sa...

Du, jag tänker så mycket på er och håller tummarna allt vad jag kan! Hoppas att det snart ordnar sig så ni kan få hjålp hemma, annars är det ju vansinne! Varma adventstankar till dig och din familj!

Jes sa...

Hoppas ni får komma hem snart, hållr mina tummer för er oxå. Må så gott och varma hälsningar.