lördag, december 15, 2007

Blå timmen

Blå timmen
Blå timmen kallas det visst. Och det är så vackert.

I morse (?) kl 03.50, vårat sovrum:
Lilla A: "Mamma, jag vill pjata med dig"
DD: "Sov nu. Det är natt nu"
Lilla A: "Alfons. Jag vill se Alfons. Sätt igång nu!"
Men mamman satte inte igång. Det är inte riktigt mammans stil att lyda order klockan fyra på morgonen. Ungen somnade troligen om. Det gjorde i alla fall mamman.



And so this is christmas
Idag skall vi pynta lite. Och ta det lungt lite. Och lussa lite.

Vid påklädning i går, på hallgolvet hör jag:
Lilla A: "Aaaaajjjj!!!"
Pappan: "Förlåt"
Lilla A: "Maaaaaammma. Pappa slog mej!"
Mamman: (suckar) "Jaha... "
Lilla A: "Men! Kom och tjösta mej då?"


Adventskalender
Adventskalendern som inte används detta år. Eftersom vi inte varit hemma, och eftersom vår dotter har fått så otroligt mycket presenter från allt och alla när hon varit'sjuk', så bestämde vi att hoppa över detta i år. Julhysterin är hysterisk nog ändå, och lilla A tenderar att bli odrägligt bortskämd. Så no julkalender iår.

I soffan, lilla A och jag, tända ljus, eld i öppenspisen, Sveriges Lucia på teve.
Mamman njuter av stämning och vacker sång...
Lilla A: "-Men mamma? Vad säger käringen?"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Wow.. Vacker ute på blå timmen.. Trevlig 3:e adventssöndag..

www.markman.be

Gekko sa...

Härliga bilder! Och underbara kommentarer från din dotter! Hmmmm, ser dock inte fram emot att min dotter vill se Alfons mitt i natten;-)
Tapeten bak adventskalendern var fräsch förresten, undrar om inte vi kikade på den då när vi var nära att tapetsera om vardagsrummet (innan vi fick ordern att inte använda ljusa färger...)

Jennys Vita Villervalla sa...

Tack för besöket på min sida!
Vilken mysig blogg du har!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Jenny

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Jul känsla...verkligen!/Karolina

Anonym sa...

diggar din blogg, som vanligt. vackra bilder och stenhårda kommentarer. ha ha ha!

/edyta(kajman)

Adhdmamman sa...

*s* din dotetr verkar vara en rolig liten prick.

Tack för din fina kommentar på min blogg.
Kram