måndag, december 17, 2007

Mina finaste julsaker

Candy
Den här kransen gjorde jag för kanske sju år sedan. Den har suttit uppe varje jul, och är en av de få saker jag måste ha framme på julen. Jag gjorde en likadan krans året innan denna, men den packade jag in för dåligt, så när jag skulle ta fram den var det bara en enda pepparminstsdoftande sörja i påsen!

Skattkistan
Min adventsljusstake. En plåtlåda, som jag fyller med olika saker för varje år. Nu har det varit liknande teman några år, men jag har väl kanske hittat min stil. Lika fin med mossa, karameller, julkulor, glitter eller som nu, blingbling.
Det enda som är lite tråkigt är att den kräver väldigt höga ljus. Ser skittöntigt ut om jag sätter i vanliga kronljus...

Finast av alla
Och den här.... Jag älskar den. Jag fick den av min kusin någon gång på sjuttiotalet. Ni minns väl Drutten och krokodilen Gena?

Victorian stockings
De här gjorde jag nyss. Tror den ena skall få flytta hem till en liten tjej som nyss har döpt sig. Den andra ska nog lilla A få ha vid sängen. Änglarna på strumpan till vänster, är den jag fick i mitt hemliga paket. Jättefin och himla bra kvalitet, om man jämför med den jag tryckt ut sjäv. Tack igen hemlis!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Har hittat hit från Effys sida:) Och nu är vår dator nästan förstörd....hade julmust i munnen när jag läste om dig och A framför Sveriges lucia....hon är så rolig!
Och säg åt maken att sluta slå na;)
Puss från kusin kanin i Swordlake

Jenny sa...

Åh vilken rolig idé med en julstrumpa. Ängeln blev jättefin på. Jag såg bara märket spegelvänt genom skyddspapperet, så roligt att se hur den ser ut i verkligheten. Dem får jag nog investera ett par till mig själv också...

Gekko sa...

Så härligt juliga saker du visar! Polkagriskransen var ju för god! Är det en frigolitkrans i botten? Hur har du fäst de? Med ståltråd? Lite kul för jag berättade precis för sambon om min barndoms underbara adventsljuskrans, en frigolitkrans med fyra ljus, sen allt möjligt godis nerstucket! Godisfrossa varje adventssöndag!

Anki på sytt/vurm sa...

Gillade polkagris-kransen, jätefin, men det är ingen som prövar knapra på den?
Har du limmat fast dem?