lördag, december 08, 2007

I proudly present...

Halsduk
Min allra första stickade grej. Det är en halsduk för er som inte har någon fantasi. Tanten i garnaffären var jätterolig och engagerad. Jag sa att jag var helt grön, bara kan sticka aviga och räta. Jag visste inte ens om jag stickade hårt eller löst när hon frågade, så hon plockade fram ett perfekt garn, som inte syns om det blir lite ojämnt.

Stickning är perfekt när man bara sitter och väntar på sjukhus, framför en barnfilm som man sett tusen gånger. Men huvudsaken att ungen är nöjd. Och det är hon.

Broderi
Mitt allra första broderade grej. Broderi är också perfekt sjukhuspyssel.

Angels and gnomes
Tildaänglarna är perfekta 'bo hos svärfar' -pyssel. Jag är inte riktigt klar ännu, det fattas en och annan detalj. Sen är risken stor för att det blir flera. Det är skitkul att forma de olika karaktärerna, sy fina kläder och tänka ut detaljer.


Och nej, vi har inte flyttat hem ännu. Hemma över dagen för att fylla på lite kläder och fixa lite saker. Hoppas på att få åka hem i mitten av kommande vecka.
Tack för snälla tankar och kommentarer!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina saker du gjort! Och ditt första stickade... Grattis! :)
Hoppas helgen är skön. Kram!
AnnaA

LinSar sa...

Jätte söta änglar du gör.Du är duktig:-)Ha det gott

Stormvikens Anita sa...

Jättefina, Tildor visst är dom roliga att sy!