lördag, december 29, 2007

Mössa

Just nu verkar det som om www.flickr.com har fått nyårsångest och hakat upp sig rejält. Kan inte alls ladda upp de bilder jag tänkt visa. Men så är det med tekniken. Man vet aldrig.

Vintermössa

Äntligen fann jag lilla A's mössa från förra året. Då gjorde jag en i röd fleece med vit trikåfoder med hjärtan på. Nu fick det bli lila (från aubergine-temat) med e-trikås randiga till foder. Bra när man kan knyta under hakan tycker jag. Den här modellen sitter som gjuten på hennes huvud.

Idag hände något roligt! En kär gammal vän ringde och undrade om jag hade lust att bjuda på kaffe, och det hade jag naturligtvis! Har inte setts på ca 18 månader. Hon kom med man och två barn. Så det har fikats, pratas gamla minnen, lekts och ätits choklad i stugan i afton. Trevligt, trevligt. Och i morgon kommer det flera! Ännu trevligare.

I morgon bitti ska här göras saffranspanacotta, marineras oxfilé och sys tre prinsesskjolar. Slå in några julklappar och fixa vitlökssmör och skala potatis. Åh, vad trevligt. Ja, inte skala potatis precis, men att få besök.

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Åh jösses, hur mycket skall du hinna med under en och samma dag?

Det är alltid trevligt med spontanbesök, särskilt när det är gamla vänner.

Anonym sa...

Ooooh! Skicka bild på prinsessorna sen är du snäller!!
Kusin A