söndag, december 09, 2007

Hallonmos.


Jag har hittat den perfekta hallonröda velouren. Ironiskt nog på den lokala tygaffären. Efter att ha kollat i X antal syaffärer på vår resa. På Olssons tyger i Linköping hade dom ett bra men lördagskön var ca åtta meter lång. Med en expedit som skulle både ta betalt och klippa tyg och visa rätt. Jag vände i dörren.

Jag planerar ett par muddbyxot till lilla A. Och en huvtröja, om jag hittar ett bra mönster. Den bruna jag gjorde i höstas var så bred och kort, så den har vi knappt använt alls. Nu får det bli en med dragkedja fram.

Min hemlis' status:
Tyg 1 -klart
tyg 2 -klart
tyg 3 (bonus) -klart
Pysslad grej -på gång
Sybehör 1 -klart
Sybehör 2 - ska ut och kolla i morgon
Personlig gåva -klart
Luktar/smakar -klart

Det är så roligt! Jag älskar överraskningar, både att överraska och att själv bli överraskad.

Internet är bra. Och dåligt. När man söker information är det super.Men om man söker info om sina barns sjukdomar/åkommor och sedan klicka på fliken 'bilder' på google kan det bli lite för mycket. Nu måste jag verkligen få något annat att tänka på. Jag skulle verkligen inte ha klickat på den länken. USCH!

Ska gå ut i köket och hjälpa svärmor och lilla A att baka pepparkakshus.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det bådar gott att du tycker om att överraskas :-) Samma här. Jag har haft fullt upp med att göra ditt paket färdigt att jag nästan har glömt att jag ju också har ett på väg... Status på din hemlis är att den är överlåten i Postens varsamma (ha) händer... så det borde inte dröja många dagar nu. ENJOY!

Gekko sa...

Så mycket du har hunnit med i din exil! Jag håller alla tummarna för dig/er och skickar varma tankar! Sköt om er! Kram

Anonym sa...

Men hallå där! Dé é juh du..min kusse! Sitter i godan ro å slösurfar lite åsså dyker denna roliga sida upp. Å herre min gud vad du pysslar..
Hoppas ni får komma hem med lilla A snart! Kram til er alla från kusse V.

Thea sa...

Å, du skriver så dråpligt. Hoppas lillan kommer ham snart.