tisdag, augusti 07, 2007

Varmt ute

Oj, vilken värme! Från noll till hundra på tio minuter kändes det som. Var ute på förmiddagen och vattnade blomlådorna, sen kunde man inte vara ute längre. Som tur är så är det svalt och skönt i källaren, så jag fick lite gjort där istället...


Började på ett lapptäcke/filt av mina gamla förkläden. Eller mormors gamla förkläden, om vi ska vara noga. Och det ska man ju. Tänkte försöka göra en "scrap X-quilt". Jag lade till några fler tyger, som kan vara skönt att bli av med. Vi får se hur det blir. Rättare sagt -vi får se hur länge jag har tålamod att göra som man ska. Det brukar inte dröja länge innan jag gör som jag vill istället. Men jag lovar, jag ska försöka skärpa mig. Jag brukar alltid ångra mig sedan, när jag har svängt ihop något.

Min gulligaste nåldyna har jag köpt från Susanne


Idag skruvade maken upp en hylla till mig i mitt syrum. En hängare kom upp på väggen också, nu fattas bara Vaxduken och Anslagstavlan. Vaxduken har jag budat in på tradera, men jag får mystiska mail från säljaren typ "Verkar inte som du fått mitt vinnarmail...blabla...betala snarast...blabla..." Fast jag redan har betalat. Och mailat tillbaka typ fyra ggr. Idag skickade jag ett sms också, utan svar. Säljaren har även några negativa omdömen, dock inte från senaste tiden, men ändå, räcker för att jag ska bli nervös.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Av MIG!?! Men så himla roligt! :-)

DORIS DAISY sa...

Haha, ja eller hur? Köpte tre i olika färger...