måndag, augusti 13, 2007

En kvar...



Arbetet med täcket går sakta men säkert framåt. Jag har gjort alla remsaor utom en. Hade räknat fel på något vis. Nu behöver jag lite vitt på vitt att ha emellan remsorna och en linjal, så allt blir i vinkel. Åh, vilken otur -då måste jag åka till tygaffären igen :o).

Den virkade filten har jag inte tittat åt på en vecka nu. Har haft fullt upp, och tiden som funnits har jag suttit vid symaskinen. Men den SKA bli klar, jag ska ABSOLUT inte ha en till halvfärdig/ofärdig/påbörjad sak i mina ägor.

GÖR FÄRDIGT är budskapet som skallar mellan väggarna här hemma nu.

Idag har jag varit på arbetsförmedlingen för första gången på tre och ett halvt år. Kan inte säga att det kändes bra, men nu händer det i alla fall något med mitt liv.

Nu ska jag toksurfa på alla vackra, ispirerande sy och pysselbloggar som finns, innan jag ska hämta avkomman på förskolan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Teppet ditt ser ut til å bli skikkelig fint!! Nydelige farger!! Lykke til med jobbsøking!