söndag, augusti 05, 2007

Söndag

Såhär vacker utsikt hade jag och A i lördags. Vi gick en tur, hon somnade gott i vagnen och jag slank in i det hyrda partytältet en timme till innan vi gick hem till farfar och lade oss.




Ännu en helg har avverkats. I morgon bär det iväg till apan i Furuvik med trevligt sällskap. Hoppas regnet håller sig undan, så vi slipper krångla med regnkläder. Virkningen hänger med, perfekt att ha i bilen. Och framför teven!! Jag fattar inte att jag inte har kommit på det här förut! Jag är alldeles för rastlös för att sitta med A hela bolibompa eller en hel film. Och hon vill ofta ha sällskap, och det slutar med att jag somnar :o). Men nu håller virket mig vaken!


Idag har jag hämtat ut tyg som jag beställde i början på sommaren. Beställde två likadana tyger, fast olika färger, som jag tänkte skulle bli jättefint till sommarklänningar till A. Men jag missade att de hade lååång semester på företaget, så jag fick inte paketet förrän nu. Och nu känns det lite sent med sommarklänningar. Men man kan ju använda de med strumpbyxor och tröja under till hösten, kanske. Fina tyger i alla fall.

Syrummet kommer sakta men säkert i ordning. Väntar på en vaxduk att ha där symaskinen står bara. Så ska det upp ett par hyllor på väggarna, och en anslagstavla vill jag ha. En stoooor, som jag kan sätta upp alla de bilder man river ur, tygprover och annnat. Jag har ett par frigolitskivor(?) som jag kan klä in med nått tyg, tänkte jag.



Nu ska jag lägga mig och läsa. Mina resor med Diana av Cecilia Hagen, är det som ligger på sängbordet f.n.


Inga kommentarer: