måndag, augusti 20, 2007

Mera mysplysch

Måste verkligen absolut beställa mer brun velour direkt. Nu är den slut! En enda liten bit kvar, som kanske räcker till ett par nyfödingsbyxor. Men den har räckt till ett par byxor, en kjol, en klänning och en hoodie.



Gjorde en huvtröja med rosa foder i luvan, ett möster från senaste Ottobre. Fodret är från en T-Shirt som jag aldrig använt. Fickan gjorde jag 'omönstrat'. Blev sådär, måste sticka fast sömmen runt huvan, och för det behöver jag en tvillingnål 4.0, typ. (Nej, jag har fortfarande inte kommit så långt som till sybehörsbutiken.)Kjolen gjorde jag också omönstrad. Eftersom min unge har så långa smala ben, så dom flesta köpta byxor åker av, eller blir för korta, så är det perfekt att sy själv till henne. Fast det kan ju faktiskt bli lite fööör mycket velour ibland. Eller?

9 kommentarer:

Gekko sa...

Så gulligt! Är kjolen muddkjol eller? Var har du köpte velouren?

Maria sa...

Jättefint set! Jag lovar, kråkväskan gör du klar på en kväll, bara du har alla tillbehör hemma! ;)

Jes sa...

Vilka jättefina kläder, nu ska jag oxå sy en huvtröja.

Cecilia sa...

Superfint :) Velour rules, och jag bara älskar brunt. Undrar också, var har du köpt velouren?

florin design sa...

Här har du en till som vill veta var du köp den snygga bruna velouren????

Jätte fint set förresten!!!!!

florin design sa...

Säg att velouren är från Bingerts!!!! Jag har bara kikat på bilderna på nätet ännu eftersom jag alltid ä så rädd att färgerna ska skilja sig så mycket irl. Är din bruna velour därifrån så ser denn ju ut prcis som på deras bilder på nätet, i alla fall på min dator...

Anonym sa...

OJ vad duktig du är. Jag har alltid velat vara duktig på att sy men tyvärr :) i skolan var man bäst på träslöjd!

Anonym sa...

Kan det bli för mycket av velour?

DORIS DAISY sa...

Ja, det är frågan :o)