onsdag, augusti 15, 2007

Ruskig kväll

Jag är såååå trött!
Men jag kan inte lägga mig riktigt ännu...

Har städat syrummet idag. Vikit ihop allt som legat huller om buller, gått igenom och hittat mycket jag glömt bort att jag äger. Jag har sjukt mycket lapptsäckstyger. Men använder jag dem någonsin? Näpperligen. Inte alltför ofta i alla fall. Men jag kan inte göra mig av med dem, det vore ju som att be om att helt plötsligt vilja använda just det tyget.

Har sytt en klänning av den bruna velouren, som tidigare blev ett par byxor. Eftersom det är så mörkt ute och inne och överallt, så går det inte att ta bra bilder nu. Så det kommer kanske i morgon.

Jäsiken vad det är svårt att få till halslinning och ärmkanter (?). Jag sydde med tvillingnål 2.0 men det blev lite vågigt ändå. Så då vet jag det till nästa gång. Men självaste linningen på självaste klänningen blev urbra. Tvillingnål rockar fett, för att komma med ett uttal som känns väldigt mycket 2002.

Också har jag börjat skära till remsorna till min scrappiga X quilt. Läskigt, faktiskt, men det ska ju ändå göras. Hoppas verkligen det räcker med remsor, jag är rätt trött på dem nu. Tänkte mej att täcket skulle bli ca 150 x 250, så man kan använda det som överkast om man vill.

Inga kommentarer: