torsdag, augusti 16, 2007

Bilder

En T-Shirt jag gjorde tidigare i somras.
Det gick en maska när jag sprättade, så jag strök dit en fjäril.
Tyg från e-slöjd.

Nu kan man anta hur det kommer att se ut färdigt.
Men jag måste göra flera remsor. Minst 8x4 stycken. Undrar om det
här blir ett projekt fram till dess jag går i pension?


Nyaste brunaste klänningen. Helt enkelt.
Men halslinningar är inte så enkelt...


Filten växer, sakta men säkert. Och sned är den, det är säkert.
Men det struntar jag i, för har man aldrig virkat förut,
så göööör det inget. Jag kan ju alltid säga att det är
lilla A som gjort den i slöjden, eller något.


Och lite nytt tyg. Det kamoflageiga skall bli ett par byxor.
Det andra hade jag tänkt sy klänningar av, men nu är det snart höst.
Får se vad det blir. Tygerna är härifrån.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å det oranga tyget var ju skitläckert! Tack för sajttipset, har aldrig hört talas om dom!

Gekko sa...

Söt t-shirt, ser himla kul ut med fjärillen! Ska kika in där du köpt tygerna nu.