fredag, oktober 19, 2007

Vad gör man?

Nu är jag hemma igen. 11 dagar på sjukhus gör att man tillochmed älskar sina dammråttor när man kommer hem.

Ska genast sätta fart på hemlis-projektet. I morgon. Idag skall jag bara vara hemma. Sitta i min soffa, vid min dator, kolla i min trädgård, kolla min post och min epost. Ringa några vänner, läsa några sagor och packa ur ca fem väskor. Dricka kaffe i Kokomugg, äta knäckebröd med kassler, tömma kameran och skicka foton till släkten.

Bara göra sånt som man inte kan göra på ett sjukhus. Där kan man mest kolla på Lotta på bråkmakargatan, Dumbo, Lilla Sjöjungfrun eller Sagorna om Emma. Man kan också dricka hemskt mycket kaffe, äta torra smörgåsar, sluka torrsoppor, (om inte en snäll kusin kommer med godaste kycklingsallad). Man kan ligga och räkna prickar i taket, räkna hur många trappsteg det är mellan våning 11 och 19, räkna hur mycket personal det går åt på en helg. Man kan ägna flera timmar åt att undra vart alla gosedjur i korridoren kommer ifrån och man kan smörja in sina torra armbågar grundligt fem gånger om dagen. MAn kan läsa fina pysseltidningar och bli förskräckligt sugen på att pyssla, men det enda som finns att tillgå är jättestora rörpärlor, som man inte får peta på för lilla A vill ha dom för sig själv.

Men nu är vi hemma. Inte riktigt som vanligt, men vi jobbar på att försöka komma in i vår nya vardag. Lite mera annorlunda än förut, men ändå vår vardag!

3 kommentarer:

malin sa...

Ojdå, 11 dagar på sjukhus, det låter inte kul... Hoppas att det inte är något allvarligt :(

Anonym sa...

Pysslar du så huset rasar nu då? :)
Vi har varit på Ikea idag vi... Utan unge!!!! TJO!! Himla skönt att lalla runt och slippa bry sig var han tar vägen hela tiden. Semester liksom!
Ha en bra helg! :)

Gekko sa...

Välkommen hem! Lite försenat! Hoppas lugnet börjar komma över hemmet igen nu!!