söndag, oktober 21, 2007

Noll komma noll noll

Har noll inspiration. Vill så gärna, men vad?

Surfar runt hos favoriterna och ser alla fina kläder och saker som tillverkats medan jag har varit borta, och blir så sugen. Men ändå inte.

Kolla här tex, vilka underbara åkpåsar. Här är en hel massa underbart snygga väskor och nessesärer. Skulle man ju kunna göra...Och en sån här gullig mössa skulle man ju kunna fixa garn och virka, för det kan jag ju nu. Nästan.

Fast först borde jag ju virka klart filten som jag håller på med. Den har inte vuxit många cm sedan ni sist hörde av den. Och lapptäcket behöver ganska mycket omsorg innan man kan kalla det ett lapptäcke.

För att inte tala om oredan som råder i mitt lilla krypin. När P hade gjort klart mitt braiga bord, och jag fick det klätt, så har jag inte brytt mig nåt mera. Det funkar ju utan lullul, liksom. Fast lullull är roligare.

Julen är snart här, och mitt luciatågsprojekt har jag inte ens börjat på. Usch vad jag är inspirationslös. Tror ni man kan ta nåt piller, eller?

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag är inne i samma (?) vacuum som du, ingen inspiration eller energi att påbörja nåt nytt, men så "råkade" jag starta en slideshow med i Sew Big´s väskor och föll i trans! När jag vaknade upp var det en dregelpöl vid tangentbordet... vilka fantastiska väskor!! Man undrar ju var hon får tag på alla de underbara tygerna. Och hur hon lyckas komponera ihop dom så fint! Ja jag är lyrisk och vill SY, fast nu är det för sent på dagen.
Välkommen tillbaks från sjukan förresten, hoppas det inte var alltför deppigt där. Vad hände?

Maria sa...

Jaha, i Sew Biz var det visst...