torsdag, oktober 25, 2007

Mina möbler

Änglagård

En härligt frostig morgon. Ska stoppa ungen i vagnen och gå på promenad.

I förrgår kväll möblerade vi om i vardagsrummet. Flyttade tre bokhyllor. Nu står dom visserligen för min finaste fondvägg, från Sandbergs Tyg & Tapeter.

Men det gör inget. Varför har man möbler om man inte kan flytta dom? Förut var ommöblering min största hobby! Jag kunde få för mig en sak sådär vid tio på kvällen, och sätta i gång att kånka möbler. Två som inte var imponerade var mina föräldrar. Dels för att det var mitt i natten och dels, för att jag faktiskt helt sonika gick runt i huset, och tog för mig av vad jag tyckte skulle passa i mitt rum. "Ja, den här bokhyllan blir perfekt i mitt rum, mammas böcker kan ligga här i soffan så länge".

Flyttat lite möbler

Jag minns en gång när jag hade ändrat i köket när mamma kom hem från någonstans. Jag tyckte det var jättefint, och trodde hon skulle bli glatt överaskad. Jag gick hemma och väntade och vänade på att hon skulle komma hem till sitt nya vackra kök. Men hon blev inte så glad, hon suckade och sade åt mig att gå och lägga mig. Allt var som vanligt när jag vaknade nästa morgon igen. Haha. Tur att jag numera har egna möbler att kånka runt på. Även fast jag har lugnat ner mig betydligt med att bära omkring på möblemanget, så brukar min man skoja att man vet aldrig vilket hem man kommer hem till.

Klänningfram

En klänning har det blivit. Eftersom hon nu har korsetten på sig, så blir det enklare såhär. Hon kan ta av och på själv.
Det är så svårt att få någon bra bild på klänningen. Hur jag än gör så ser den ned ut, men det är den inte. Nåja -inte så sned i alla fall.

Jag tog ett T-Shirt mönster från Ottobre och förlängde det. Jag köpte blixtlåset först, och rättade mig sedan efter det :o).

4 kommentarer:

Maria sa...

Mysig klänning, muntrar nog upp dottern! Fast hon kanske är glad ändå?
Önskar jag oxå kunde vara lite mer handlingskraftig när det gäller möblemang, fastnar gärna i gamla hjulspår liksom. Ibland måste man ju fixa om det lite! Blir mest bara gardiner och pynt som byts här. :)

Mimmi sa...

Här är det en till som älskar att möblera om, och gjorde det en hel massa när jag var yngre. Nu är han jag bor ihop med inte lika förtjust så det har blivit mindre av den varan. Kanske skall ta en omgång i nästa vecka ;-)

Gekko sa...

Vilken snygg klänning! Den ser väl inte så sned ut? Jag känner igen mig i det där med att det är svårt att ta bilder dock!
Putsa fönster? Oj, vad imponerad jag blir! Här lär inte det hända på ett tag. Fast dottern älskar att stå och slå på fönstren när pappan kommer hem så vi borde nog, det är fingermärken överallt:-)

[sarah lucy carin] sa...

jojo, jag känner igen det där med att få infall precis innan sängdags. "ska bara flytta den och torka lite bakom.. och flytta den... plocka fram den... plocka bort den..." och sen lägger man sig alldeles för sent igen.

klänningen är underbar. men håller med gekko - att den skulle vara sned kan jag inte se..?
den ser urmysigt mjuk ut!