söndag, oktober 28, 2007

Lägesrapport




Från i somras:
Sy en prinsesskjol

och en prinsessklänning
Några dockor
vetegrodor
Andra vetevärmaridéer som jag har 'på hyllan'
Monsterkuddar
Ett par väskor till mig själv
Några väskor att ha på lager
En volangkjol till A
En Huvtröja av den bruna velouren, med någon detalj i turkos
En dress av den rosa/rödrandiga velouren till A
Några grytlappar
Sticka ett par snygga tröjor till mig själv
och ett oräkneligt antal raggsockor (-undrar vad jag tänkte här, sticka är verkligen inte något jag kan göra. En ren önskedröm mao.)
Sy ett bakförkläde till A
Ett par sommarklänningar i sjuttiotalsmodell
Kuddar till kökssoffan
Lära mig virka och göra en mormorsfilt (blev ju en randig filt istället, och den räknas fast den inte är färdig ännu)


Vinter/Julpyssel på önskelistan:
Luciatåg ( Dockor med flera tillbehör, som man kan byta allt efter säsong och högtid)
Nya gardiner till köket
Fleecemössor till gänget (4 stycken)
Prinsesskjolar i julklapp till alla småbrudar (7 stycken)
Brodera och sy en fin julstrumpa till A
Göra en krans att ha på dörren till advent.


UFO'n:
Syrummet
Virk-filten
Lapptäcket

Inga kommentarer: