måndag, oktober 29, 2007

Mitt första hemlispaket


Jag skickade till TildeTextil som jag också har lånat bilden av.

Vad svårt det var, tyckte jag. Aubergine, liksom.

Tänkte länge sy en Mei Tai till min hemlis, men eftersom jag aldrig har gjort en, så tyckte jag det vore dumt om en annan fick min (kanske) dåliga prototyp. Vill ju göra något jag vet att jag klarar av om någon annan ska får den. Så det fick bli en klänning av ett mjukt mocka-aktigt tyg som jag har haft liggandes ett tag. Och den ser ut att passa, bra bra.

Presenten var svår. Vet ju inte så mycket om min hemlis, svårt att få till det personligt. Men mysiga ljus i höstrusket är ju aldrig fel. Och kaffe med choklad-smak lät gott, tyckte jag, väntar med spänning på en recension.
Alla tyger är nya, fleecen och mudden köpte jag nu, de andra har jag haft liggande.
Band var jättesvårt att hitta, så jag slängde i en stryk-fast-applikation i form av barbamamman i stället.

Läste någonstans att någon tyckte vi skulle lägga i sybehör i stället för band nästa gång, och det tycker jag var en bra idé.

Ser fram emot att få mitt paket, och se alla andras! Jättespännande!!

7 kommentarer:

Botilda sa...

Jag har ju inte berättat om din tjusiga ”namnlapp”. Får se om jag kommer åt att fota; den var kul och klurig!

Anonym sa...

Vaaa? Vaddå? Fattar ingenting.... Namnlapp?

Botilda sa...

Det lilla gröna bandet insytt i klänningssidan, menar jag. Som en alldeles anonym namnlapp!

Anonym sa...

Jahaaaaa, ja då förstår jag. Tänkte inte på det, jag brukar ju göra så. Var det det som avslöjade mig?

Anonym sa...

håll koll på brevlådan =)
hemlispaket på G

/din hemlis

hemligahemlis sa...

Vadå grönt band insytt? På insidan eller utsidan? Nu blev jag nyfiken!

Jag har tagit mig den frihet att skriva ett nytt inlägg i hemlisbloggen. En lista över vilka som fått sitt hemliga paket. Tänkte att folk kan skriva en kommentar till inlägget när de får paket så uppdaterar vi listan efterhand. För översiktens skuld. Kanske jag skulle ha skrivit vem man har fått ifrån också i de fallen det redan är avslöjat? Jag har blivit avslöjad idag förresten!

Gekko sa...

Åååååh, nu gjorde jag det igen, inlägget från hemligahemlis är givetvis från mig...
/Gekko