torsdag, oktober 04, 2007

Djungellime

Come let's stroll

En filt till vagnen. En skön 'bädda-in' modell i dubbel fleece med extra tjock velourfyllning som mellanlgg i sittdelen.

Wrap around the clock

När hon såg den så ville hon omedelbart provsitta, och beordrade sedan in vagnen framför teven. Där satt hon sedan och myste och kollade på Bolibompa.
Ibland önskar jag att jag fick bli liten för en stund igen, bara för att få sitta i en ombonad, varm, mjuk vagn på höstpromenad. Den lilla unge jag har uppskattar det inte alls.

Fleecen är köpt hos Stoff och Stil. Den gröna färgen är rättså svår, men är nog så nära man kan komma min Emmaljunga Scooter, Lime. Hos SoS tror jag färgen hette djungelgrön.

Inspirationen har jag fått från GOBLIgobli.(Som gör helt underbara väskor och annat.)

I stort sett likadana, fast jag sydde en flik at vika över benen också, eftersom det är där min unge brukar bli kall när vi är ute.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så gosig och skön den ser ut. En vuxen modell att ha framför tv:n kalla vinterkvällar vore ju inte fel.
//Klockarbarn

Timotei sa...

Så fin den var! Og så praktisk! Så heldig din datter er som har en mamma som lager så mye fint til henne!

Jes sa...

Vilken härlig filt. Skulle oxå vilka bli liten för en stund, och få bli runtdragen i en vagn en fin höstdag sittandes nerbäddad i en gosig filt. Vid bushållplatsen i morse va det en liten kille som på vägtill dagis blivigt nerbäddad av mamma det såg så mysigt ut.

Hemsytt sa...

jättesnygg! har oxå sytt en, min dotter uppskattar heller inte din lika mycket som jag gör :-)
Ska försöka ta bild senare och lägga upp.

hemligahemlis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gekko sa...

Så snygg! Jag har haft turen att få se en av GobliGoblis irl och den var helt underbar! Men det ser ju din ut att vara också! Jag har skickat ett mail om bytet förresten. Bara det som saknas innan jag kan skicka alla adresser.

(raderar första meddelandet då jag var felinloggad:-(

Emmas inne och ute sa...

Härlig filt! Tack för den fina kommentaren hos mig. Jag blev glad! Ja synd jag inte kunde bjuda hem er alla till mitt hem... men det är skillnad på att göra mysigt på en blogg och i ett hem med två små barn.. Ha en bra fredag!
/Emma

Anonym sa...

Den var jag helt underbar. Satt själv och funderade hur jag skulle lösa vinters kalla dagar. Har en pläd men den värmer ju bara underifrån.

rino sa...

den ser jättemysig ut. Och lite stjärnor sitter aldrig fel!

rino sa...

och apropå åkpåsar, kolla http://fjolla.blogspot.com/