söndag, juni 22, 2008

Pippi Långklänning

Min mamma hade en kasse med stuvar med sig hit en dag i vintras, och i den låg bla en liten, liten bit Pippi-tyg från Åhléns. Jag tänkte att det är för lite tyg, det går inte att göra något vettigt av det. Kanske dockkläder.

Den fick ligga kvar i påsen ett bra tag, tills det var dags att städa syrummet. Då fann jag kassen, och de bortglömda stuvarna. Och då såg jag genast att det var klänningar det skulle bli. Jag fick precis ut två likadana klänningar i storlek 50-56.

Pippi Långklänning

Har beslutat mig för att sälja min overlock. JAg har inte sytt någonting sedan den kom i januari. I går tog jag fram den och trädde den och gasade lite och kom på mig själv med att undra
-"Vad skulle jag med den här?"

Jag är så helnöjd med min Bernina, overlocksömmen duger det lilla jag syr. Och jag syr ju mest åt lilla A och hon har adrig klagat ;o). Så nu finns det en overlock till salu på en känd auktionssite nära dig.

3 kommentarer:

Kaja sa...

Hemma hos oss så heter hon "Pippi Strump".

Jättesöt klänning! En sådan är nog min dotter spekulant på, dock i större storlek då...

Jes sa...

Gud vilken söt klänning :) gillar verkligen det tyget. Det är så gulligt smått i så små storlekar .)

Retro Elephant sa...

Vilken söt klänning!

//Lina