fredag, juni 27, 2008

Äntligen

Dagens lunch
När man är gravid och är helt ensam hemma, då kan man faktiskt unna sig en sådan här skål med glass och jordgubbar och chokladsås till lunch. Jo, det kan man faktiskt, och det gör man.


Lektäcke
För att citera Gert Fylking: ÄNTLIGEN!
Ca 90x90 cm, tyg från Bingert och Hallström och Panduro. Brun polyseter/bomullsväv till kantband.
Mellanlägg: vadd.

Det tog tid, men nu är det klart. Jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen. Kantband är verkligen inte min grej. Verkligen inte.

Och vadden som jag fodrade med försvårar allt helt oerhört. Då är det mycket lättare att jobba med filten, som jag använde i mitt andra, som också väntar på kantning. Det lär väl bli lagom till jul, om jag känner mig rätt :o)

6 kommentarer:

Kaja sa...

Kanonfin quilt! Håller med om vadden. Jag sydde en skötväska med vaddfyllning och jag höll på att bli galen på den... Sedan svor jag att aldrig mer använda vadd. Och det har jag hållit!!

Jes sa...

Klar man ska äta jordgubbar med glass & choklad sås till luncg & speciellt när man är ensam då behöver man ju inte dela med sig utan får allt själv :)

Villa Nystuga sa...

Hejsan
Jag är nybörjare på syfronten och har länkat till dig som en av mina inspirationsbloggar. Hoppas det är ok :)

Anonym sa...

Hej, har titta igenom din blogg precis, hittade den hos Sybubblan. Fina bilder, fint pyssel, blir liksom glad av att titta i den...ville bara säga det!

All lycka med barnet i magen o med storasystern!

Anonym sa...

Jättefint quiltarbete så jag vill bara säga att jag tycker att quiltvadd i 80/20 bomull/polyester är det som är lättas att arbeta med. Vill man så är det billigt att köpa i USA på t ex hancocks-paducah.com eller på quiltbiten.com i Uppsala. Det finns många olika vadd som är lätta att använda, kan ni komma till Strängnäs så visar jag. Skön sysommar önskar jag dej och de dina.

h/saltaste bönan sa...

Åh, vilket fint lapptäcke! Ser inte riktigt på bilden, men är det sytt bara i kanterna eller har du sytt tvärs över också för att hålla vadden på plats? Har ett lapptäcke på gång och är lite osäker på om man måste sy tvärs över också... Vet du om så är fallet?