måndag, juni 23, 2008

Djurpark

Har äntligen satt saxen i Kanintyget! Det fick bli en sovpåse eftersom jag gillar sådana. När lilla A var bebis hade hon en från Minimundus, som var så bra. Jag ville ha flera i andra färger och storlekar, men det fanns inte att uppbringa på den här sidan ekvatorn. Inte en enda affär hade sovpåsar (eller vad det nu heter).

Sovpåse med kaniner

Och då, på den tiden, skulle jag heller aldrig komma på tanken att sy själv. Verkligen inte. Jag sydde inte kläder, bara gardiner och sånt. Och absolut aldrig i mjuka tyger, såsom trikå eller velour. Näpp, vävd bomull var det enda.

Sovpåse med ugglor

Nu när jag går i affärer och vill handla, så kommer jag på mig själv med att tänka -"det där kan jag göra själv" och kommer oftast hem tomhänt, utan kläder till lilla A, med en massa nya plagg på min "vill göra hög" i huvudet. Om det är en bra eller dålig sak tål att funderas på.

Självaste knäppningen

Det blev en likadan med ugglor också. Eftersom jag hittade på mönstret själv, med utgång ifrån en omlott-tröja i Ottobre, så fick jag även hitta på en halsknäppning helt själv. Det blev bra! Jag har haft tur med kantbanden på senaste tiden. Flyyyt, liksom.

11 kommentarer:

Mimmi sa...

Åh, så fina! Jag vill ha en liten bebis till, så jag också kan sy "pyttekläder". I och för sig är ju inte G så stor i växten (68-74) men att använda nyfödd-kläder till honom som är 10 mån är väl att ta i ;-)

Finfin mudd, håller med!

Jes sa...

Vilka underbara sovpåsar :). Angående att gå och handla så är jag likadan :) jag tycker nog att det är något bra :) man vet ju att det garanterat inte ligger något barnarbete bakom :) Om man inte räknar in modellandet så klart :)

stora lilla j sa...

vilka härliga sovpåsar!! Jag är likadan när jag går och handlar, men så har jag från början haft ambitionen att inte köpa färdiga kläder till barnen, utan bara sy =)

Solveig Lövendahl sa...

Jättefina sovpåsar! Och jag tycker definitivt att det är positivt, att konsumera mindre och skapa mer och själv vara kreativ, låter super tycker jag:)

Strömming sa...

Vilka fina sovpåsar! Har kompisar som säger att jag måste sy sovpåsar till min lill* och efter att ha sett dessa så håller jag med! Jättefina!!!

Anonym sa...

Ja, det är bara att beklaga att man inte har någon bebis att sy sovpåsar till efter att ha sett dina, så fräscha och snygga. Mycket finare än något du skulle ha kunnat köpa i butik, och halsöppningen är helt rätt.

Gekko sa...

Så fiiiiiiina! De ser vansinnigt proffsiga ut! Hoppas du förlåter min frånvaro i kommentarerna i din blogg (och alla andras), nu har jag börjat kika runt lite igen!

Kram!

LinSar sa...

Suveränt fina.Va kul att ha en bebis att sy till:)

Jo sa...

Åh, så söta! Jag har funderat på det där tyget med kaninerna ett bra tag nu, men ag vet inte vad jag ska sy av det. Jag vill bara HA det! :D

Jag hittade precis hit till din fina blogg och slänger in den direkt i "favoriter"!

Ha det gott!

[sarah lucy carin] sa...

åh, vilka fina! ett par sådana skulle jag behöva sy, de två vi har (som har hängt med sen jag var bebis) räcker inte långt... ;)

Kort og Søm sa...

De var veldig fine, det stoffet liker jeg godt :o)