fredag, juni 13, 2008

Foglossning

Jag har sådan energi just nu i mitt liv så jag har svårt att veta vart jag ska göra av den. Det är väldigt svårt att göra av med den också, eftersom jag har bäckenbottensuppluckring, eller foglossning, som gör så ont vissa dagar. Men man kan sitta stilla (endast vissa stolar går bra, konstorsstolen är inte att tänka på)och göra saker.

Sätta in 800 foton i album
Sortera ur gamla lådor och kartonger
Sortera papper i pärmar
Rensa lilla A's byrå och sälja
Rensar hårddisken och fixa mappar och så i datorn
...och massa mera. Ganska tråkigt. Men skönt när det är gjort.

Stjärnflocka

Tur att det regnar annars hade jag varit i trädgården. Och där kan jag inte hålla mig, jag bara måste krucka lite, gräva lite, lägga ner några stenar eller flytta någon planta. Och sen kan jag inte gå mera den dagen.

Jag vill sy! Fick hem en försändelse från MG-tyger för någon dag sedan, och de tygerna var helt fantastiska..... Nu vet jag bara inte hur jag ska kunna klippa sönder dom. Tror jag måste beställa lika mycket till, så jag kan bara ha liksom. Kommer inte att hinna med någon sömnad i helgen, femtioårskalas, fyrtioårskalas och fyraårskalas står på schemat. Jag får spetsa nålarna tills på Måndag :o)

Ha en bra helg.

5 kommentarer:

Strömming sa...

Gah, jag förstår precis hur du känner, sitter med elak foglossning jag också! Inte kul, blir rastlös och kastar mig ner på golvet och klipper ut tyger och sen får jag så ont att jag tror jag ska gå av. Tur är att det går över såsmåningom! Så, tack för sysselsättningstipsen, det kommer att bevhövas de närmaste 2 månaderna!

Cecilia sa...

Tack snälla Doris för mitt paket :) Det blev en perfekt fredagkväll!

Tråkigt med det onda men det verkar som du kommer att få mycket organiserat, sånt brukar göra mig så nöjd själv. Hoppas att du visar upp MGn framöver, jag har aldrig köpt från dem.

Kram, och trevlig helg!

stora lilla j sa...

Aaaarh, jag känner igen mig!! Är själv ordinerad liggläge och håller på att bli gaaaaalen!!! Och om allt går som det ska ska jag ju ligga ner till början av augusti - lääänge! Bra tips om att sortera bilder, det ska jag ta fasta på! =)

gullhjärta sa...

Åh, ska vi bilda klubb. Jag blir tokig av min foglossning, har mycket svårt att sitta längre stunder. Känns som att bäckenet skall gå sönder i 1000 bitar när jag försöker kliva upp. Jag vill ju också sy en massa.. Jaja, intalar mig själv att det kommer bli bättre, har faktiskt lättat något sen jag började använda bälte.

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Kan man få se ett litet kort på de fina tygerna? /Karolina