onsdag, juni 11, 2008

Juninatt och mera

Sommarnatt i byn
Utsikten fån gården. En varm juninatt 2008.

Lilla A, smått förvirrad:
"Den tjejen är min bästa vän"
....

"Jag älskar henne"
....

"Vad heter hon nu igen?"



Snart framme

Nu är jag verkligen snart framme.

Nu ska jag sy en söm runt, innanför den blåa bården. Sedan skall jag sy dit en kantning i vitt på något vis. Jag började sy dit rosetterna bara på skoj, ångrade mig i halva jobbet, men då kändes det så onödigt att dra upp allt. Jag har inte quiltat något, bara sytt ihop lagren med rosetterna. Tänkte det skulle räcka. Det ser rätt så rörigt ut, och blev kanske lite för mycket, men nu får det vara så. Jag är inte den som sprättar, då får det hellre vara lite halvdant ;o)

The 22th...

I dag ska jag sy en kjol tänkte jag. En vit i fyra våder, som blir bredare ju längre ner man kommer. Jag har en turkos, som är så skön. Min gravidmage passar inte så bra i byxor, och shorts är inte rikitgt min grej. Så en kjol får det bli.

Det vankas kalas. Kommande lördag är vi bjudna på både femtioårskalas och fyrtioårskalas. Två kusiner som firas. Om två veckor är det en annan släkting som fyller 60, och det skall också firas. Så det kan behövas en kjol i stugan.

2 kommentarer:

Y sa...

vackert täckte!! väldigt fina färger

Maria sa...

Det blev ju superfint! Jag gillar att det var en liten färgklick i de vita rutorna. Må så gott och ha en härlig dalamidsommar (?)! :)