torsdag, juni 26, 2008

Par i byxor och mössor

TACK alla för snälla kommentarer om mina sovisar. Ni är så snälla ♥

Byxor med ränder

Den här velouren kommer också från MG-tyger. Inte riktigt samma kvalitet som det i lila och brunt, men mjukt och skönt så det räcker för en liten bebisrumpa.

Jag gjorde benen lite vidare på dessa, men ändå ser de små ut tycker jag. Men det finns inget svårare att föreställa sig, hur liten en bebis egentligen är när den är ny. Man tror liksom inte riktigt att det är sant.

Byxorna är så roliga att göra, men innan jag gör fler, så ska dem provas på en riktig bebis, jag tycker att benen ser lite konstiga ut faktiskt.

Nya Mössor

Nya mössor har det blivit. Ganska många. Rätt vad det är, så vill folk köpa (?) och då står jag här och har inga. Men när jag städade syrummet, så tänkte jag att jag kan ju alltid sy mössor av de jersey-tygerna som jag inte vill ha, då kan man ju ge bort eller sälja och köpa nya tyger sen. Snacka om brainstorming.

Randiga brallor

Och en byxa utan hängslen. Fast jag ska nog klippa av linningen och sy fast en bred mudd i stället. För låg midja på bebisar med blöjhäng är nog inte så passande.

Ikväll är det utemiddag och BIO med tjejerna. Ååååh vad hääärligt!

3 kommentarer:

[ LiEmEl ] sa...

ja sovpåsarna ä underbara men även dessa randiga byxor var söta =)
o måste bara fråga hur gör du dom där knorrarna på mössornas "öron" =) så sött ju!!

Jes sa...

Byxorna blev verkligen söta, jag tycker inte de ser konstiga ut.De andra byxorna blev oxå fina, en mudd tror jag blir bra :)

Gekko sa...

Jättehärliga byxor och mössor! Jag kan säga (med Mille som mini relativt färskt i minnet att småttisarnas ben är väldigt väldigt väldigt korta, alla byxor är för långa! Men det är ju bara att vika upp isåfall! :-)