söndag, juni 22, 2008

Finaste Velouren

Midsommaren har varit, och nu går vi mot mörkare tider. Optimistkonsulten talar.

Igår kväll var det inte så mycket bra på teve, och jag hade ingen ro i kroppen att sitta framför en film heller. Jag gick en trappa ner och gjorde klart en massa UFOn. Tänk vad skönt jag har sovit inatt.

Det blev två byxor, en klänning och fem mössor! Kommer bilder senare. Kanske.

Sötaste byxorna

Så sydde jag färdigt byxorna. De blev bra tycker jag, jättebra mönster från Ottobre. Två sömmar och ett kantband, så har man ett par brallor, liksom!

Mjuka ränder

Man ser verkligen hur mjukt det är. Jättefin kvalitet, nästan som sammet. Från MG tyger kom detta nya älsklingstyg. Vet inte vad jag ska hitta på åt lilla A av det här. En hel garderob?

6 kommentarer:

Anonym sa...

ooh fint tyg..me want!!

Anonym sa...

Vad duktig du är på att sy! Jag påbörjade en kjol för ett par månader sedan, men jag har inte gjort mer än att klippa ett par bitar :P Har så dåligt tålamod...

Jes sa...

Vilket härligt tyg :) Byxorna blev jättefina.

Anonym sa...

Snygga brallor! Vilket nummer av ottobre?

DORIS DAISY sa...

Ottobre 6/2007 vinter, fins det mönster till babykläder. Bla omlottbody, sparkbyxor och klänningar.

Anonym sa...

Mmm, fina babybyxor. Det tyget har jag suttit och spanat på om kvällarna. Kul att höra någons omdöme om det.