tisdag, januari 15, 2008

Spoooky?

Sista svängen i hemlishemlis, så lovade jag att blogga om paketet som jag skickade iväg. Eller i alla fall väskan jag sydde.

Vi bodde ju inte här hemma då , så jag har ju otroligt begränsat med material till vad det nu skulle bli. Jag beslutade mig för att sy två väskor. En till mig och en till min hemlis. Väskorna var klara och låg upplagda på strykbordet för att packas in / användas.

Dagen efter så skulle jag alltså slå in paketet och iväg till posten. Men det fanns bara en väska! En enda ynka liten väska låg det kvar på strykbrädan. Jag letade och kollade och letade, men ingenstans fanns väskan. Jag ringde till min man och frågade om han visste var väskan fanns, men han hade ingen aning. Jag ringde till min svärfar (som vi bodde hos) men fick samma svar där.

Väskan var helt borta. Kvar fanns bara 'min' väska, som jag hade sytt på namlapp på. Lite bråttom var det, så jag slog helt sonika in min lappade väska och skickade iväg paketet.

Senare samma dag hade jag sytt något med tvillingnål, gått iväg för att stryka och tillbaka till symaskinen igen. Då är båda trådarna trädda i en nål. Inte bara helt lite, som om trådarna fastnat ihop lite och följt med, utan helt och hållet trätt, med ett par decimeter tråd bakom nålen, och trådarna låg ett par cm ifrån varandra. Jag kollade sömmen som jag just sytt, men den var fin tvillingsöm. ???

När jag sedan skulle släcka för kvällen och gick in i rummet för att stänga av teven och så, så ligger det en röd väska där på bordet. Bredvid symaskinen. Den bara låg där.

Alltså; antingen har jag varit helt totalt förblindad och inte sett någonting, eller så skojar någon med mig. Fast ingen (make eller svärfar) har tagit på sig att de gömt väskan, och varför skulle de göra det? Paketet var ju redan ivägskickat, så jag var lite nervös om det skulle innehålla någon väska överhuvudtaget, men den kom fram och väskan var i. Fast hon fick ju egentligen fel väska :o)!
Man Made var det som fick mitt spökpaket.

Konstigt.

5 kommentarer:

Frida sa...

Verkligen snygg logga!! Gjort den själv??

DORIS DAISY sa...

Tack! Yes, I did it!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Konstigt med väskan...men vad vet vi??? /Karolina

GOBLIgobli sa...

Hmmm, du kanske har någon där som är avis på det du syr... :-o
Bor ni i ett gammalt hus?

Jes sa...

Vilken dag du hade!!! men roligt att läsa om satt och smålog, Skönt att höra att det är fler än jag som kan ha såna dagar då allt bara försvinner eller är allmänt undliga. Så nu fick jag förklaringen till lappen :) Tusen tack igen för ditt paket. Väskan anväder vi som dagis väska.