torsdag, januari 03, 2008

Inlägg nr 101

Gokväll i stugan.

Minns ni tyget jag fick i senaste hemlispaketet? Det röda, mjuka, fina med beige och vita cirklar på? Ja just det.

Hemliga tyger

I dag har jag gjort två mössor och ett pannband av det. Ett mjukt pannband, med insytt fleecefoder kan vara bra att ha när nordanvinden viner i knutarna. Skööönt. Att det blev två mössor var lite av en överraskning. Årets första -Hur har jag tänkt?, liksom. Jag stod där med en mössa som var väldigt lååååång, så jag klippte itu tyget, och det blev två. Mössorna är liksom dubbelt sydda, så ni förstår ju själva att förvirringen var total där borta vid strykbordet.

Pannband å mössa

Vinter är väldigt bra på ett sätt, och det är, att har man inte lust att kamma sig en dag när man ska handla, så kan man helt enkelt dra ner en mössa över frajsen.

Idag har jag och lilla A klätt av julgranen och hivat ut den genom dörren. Snacka om barr.

-Min julgran är väldigt död, sa A med dramatik i rösten.

Mamman bara skrattade rått och såg sig om efter fler träd att amputera med sekatören. (-Varför vill jag alltid kalla sekatören för spinnaker? Jag menar jag seglar ju inte ens)

Godnatt för idag.

4 kommentarer:

Gekko sa...

Kanske just för att du inte seglar? Det gör inte jag heller och jag tycker det låter som ett bra ord! Till typ vad som helst...

Snygg mössa och pannband!

Maria sa...

Underbart inlägg, din humor regerar! :D
Jättehärligt tyg, förmodar att mössorna och pannbandet blev de me!

Anonym sa...

Vilka snälla saker! TACK! :-)

Anonym sa...

Men vilket härligt tyg och framförallt vilken härlig blogg. Underbart med fler kreativa människor. Själv är jag nyss hemkommen från tornio och haparanda med ett helt gäng nya tyger..... mmmm