torsdag, januari 17, 2008

Soff -upp

Goodmorning!

Sitter med en filt i soffan, med dagens första (och godaste) kaffe och surfar. A sitter bredvid med vällingen och kollar på "Elias den lilla räddningsbåten" eller vad det heter. Vi har det härligt!

Denna vecka har jag haft kontorstid hela veckan. Försäkringskassan, jobbet, gamla facket, nya facket, nya och gamla A-kassan, högskolan, csn, apoteket, försäkringskassan, vägverket, banken, arbetsförmedlingen, tandläkaren blablabla.

Usch.

Men nu är det fredag, och här skall snabbstädas och tvättas en maskin, sen ska vi bara njuta av helgen. Helger är väl absolut bäst i alla fall?

Lilla A på dagisparkeringen. (Första dagisdagen sedan i början av oktober):
"Tack snälla mamma för att du äntligen skjutsade hem mig till dagis igen"

Och nu har jag köpt på mig tyg till nästa lapptäcke. Alltså -är jag riktigt klok eller? Vi kan ju inte hålla på att bära ut alla sängar ur huset innnan jag har hunnit sy lapptäcken till dom. Nu har jag ju ett (snart färdigt) lapptäcke, men ingen säng som det passar till. Och sängen som vi bar in i stället, den är alldeles för bred för det täcket. Och då måste man ju helt enkelt göra ett nytt eller hur?

4 kommentarer:

Botilda sa...

Självklart måste du det! ;-) Det gamla kan du sätta upp på väggen i stället, som jag såg hos Disdressed häromdagen (http://disdressed.blogspot.com/2008/01/hey-finished-project.html).

Hoppas helgen fortsätter lika härligt för er!

Anonym sa...

Kikar in till er ibland!
Hon är för rolig, lilla A :o)

Önskar att jag hade en liten gnutta av din skapar-fantasi, men icke...

Ses snart!

Anonym sa...

Hej
vilka fina quiltar du gör. Jag har massor av ideer och önskar jag kunde lära mig sy dem. Kanske skall 2008 bli året jag lär mig sy på min symaskin???

Franska liljor är min sak att samla på. Har du några bilder på din a franska liljor?

Vänligen Helena /
www.FranskaLiljan.Blogg.se

Anonym sa...

Hei der. Tusen takk for hyggelig mwlsing i bloggen min. Så mange fine klær du har sydd! Lappeteppet ditt er bare aldeles nydelig! Jeg liker veldig godt stoffvalgene dine - både i teppet og klærne.
Mitt første besøk i bloggen din men ikke den siste!