tisdag, april 15, 2008

Ugglor i mossen?

Ugglor och popbody

Det blev en ugglebody. Storlek 56. Lilla A ska få en kusin i höst, hennes första, och hon är hur mallig som helst. Jag gruvade mig för kantbanden, men det gick långt över förväntan. Skönt. Nu ska jag bara bli sams med "prym"tången.

När lilla A föddes var hon liten som en räka ungefär. Den stolta fadern stegade in på PoP och spenderade 195 kronor på en body i storlek 40. Löjligt liten tyckte vi, men fick ändå vika upp ärmarna när vi kom tillbaka till sjukhuset och kunde prova den. Den yttepyttemini prematurblöjan nådde henne upp till armhålorna, och de små kinderna syntes knappt bakom den patriotiska blågula nappen som någon snäll syster delat ut.

Och ändå så tycker man att bebisar i storlek 50-56 är så löjligt små när man har äran att träffa någon. Vad fort man ändå glömmer.

13 kommentarer:

Anonym sa...

MEN, var din bebis så liten!!??!
Ugglebodyn ser ju monstruöst stor ut bredvid och då är den bara i stl 56.. Oj, oj, oj...
I alla fall så gillar jag ugglebodyn jättemycket, härligt färgglad på något vis.
/June på www.junebacken.se

Mimmi sa...

Så fin ugglebodyn blev! Nu vet jag vad jag skall sy till "nyföddpaketet". Har länge funderat på om jag skulle ta uggletyget eller göra något annat med någon snygg (men inte lika snygg som Kokalals) applikation. Nu blir det en röd ugglebody!

Det måste ha varit en yttepyttebebis du haft - sådana vågar man inte röra för rädslan om att de skall gå sönder.

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Jättefin blev den. Vår lilla Pingla hade också storlek 40 i början...i ca 6 veckor ! Jag ska rama in en av tröjorna...ser inte ut som någon skulle få plats i den men det gjorde ju hon.Kul att ha kvar. /Karolina

DORIS DAISY sa...

Ja, hon var så liten :o) Vi minns inte hur vi öht vågade byta blöja på hene, men det gjorde vi!

Gekko sa...

Oj vad fin ugglebodyn blev! Och vad liten 40-bodyen är! Visst är det kul att sy så smått?!

Kort og Søm sa...

Kjempe fin body, lurer på om jeg også må kjøpe uglestoff. :o)

Anonym sa...

Såå söta!
Tänk hur små en del barn är!

Timotei sa...

Kjempefin uglebody! Så flink du er til å sy i jerseystoff. Halsringningen ble så fin. Jeg har sydd litt i slike stoffer jeg også, men bare dukkeklær. Alltid så vanskelig å vite hvor mye en skal strekke i kantbåndet for at det skal bli pent. Men du er jo kjempedyktig!

LinSar sa...

Den bodyn blev ur fin.Jag skulle vilja prova sy det men fegar ur.Jag måste verkligen ta mej i kragen och testa.Jag har haft en av varje.En pytte liten och en 4kg.

Jes sa...

Så fina de blev båda två. Så liten den röda är :)

linnzan sa...

Hej!
Jättefin ugglebody. Min kompis ska få barn i juni och jag har inte hittat något bra mönster på body. Har du några förslag på vart jagkan hitta det?
/Linn

Strömming sa...

Jättefin ugglebody! Jag har inte vågat klippa i mitt än...

JNYdesign sa...

Min Största kille var också liten när han föddes,6 veckor för tidigt. 40cl var också för stort för honom men nu kan man inte förstå det, han växer så det knakar, och har hunnit bli 5 år....Jag håller med de övriga, verkligen superfin body. Sådan skall jag ge mig på någon dag när jag har gott om tid.../Jenny