onsdag, januari 07, 2009

S tröja

Ongarna sover, maken är klistrad vid någon film, så jag kan lika gärna blogga lite.
Har sytt lite grann. Olika saker. En del har jag inte fotat ännu, men en tröja har det blivit i alla fall.

Sss sweater
Använd ett par ggr, men redan för liten. Men rött är så himla fint till turkost tycker jag, vad tycker ni? Och inte den allra vackraste stickningen med svart tråd, men jag har alldeles för bråttom för att byta tråd. Bråttom, bråttom. Annars är det den bästa applikationen hittills. Braaaa gick det.

el
Nyårsafton. Härligt väder hela 'helgen' med solsken och fem kalla grader. Alldeles lagom för pulkarace och korvgrillning i eldpallkojan. Trevligt var ordet!

rimfrost
Rimfrosten var stor som mina tumnaglar. Stora flak av frost liksom. Allt bara glittrade i solen och det såg helt knäppt ut! Men oj vad fint!

-25 grader
Väl hemma fick vi gå i ide igen. 25 minusgrader på dagen. Men det är så sjukt fint överallt nu. Vitt i träden och överallt. Men alldeles för kallt, så då kan man kura i syrummet istället, om barnen håller sig på mattan ;o)

2 kommentarer:

Emma sa...

Vilka underbara vinter bilder! Å tröjan va jätte fin även med en "udda" stickning! De är ju de som blir en egna prägel!

// Emma

Anna-Snoddas sa...

Jättehäftig tröja! Håller med om att rött och turkost är jättefint tillsammans!