måndag, januari 12, 2009

Mössa och halsduk

I höstas fick jag nog av lagomvarma mössor som bara täcker halva öronen. Och helvarma halsskydd. Så då sydde jag en stor mjuk mysse och en lagom varm, mjuk halsduk till lilla A. Hon blev nöjd och jag blev nöjd och sakerna har använts flitigt.

Mössa å Halsduk

Jättebra tyg, köpt på Jofotex i somras när jag hade 'vägarna förbi'. DVS en omväg på ca 20 mil, men vad gör väl det när man ändå har åkt så inih... långt, kan man väl lika gärna åka lite till.

Och det gör vi om ska jag säga, för där fanns det tyger vill jag lova. Synd att vi kom en kvart innan stängning, så jag var lite stressad, hade kunnat gå där hur länge som helst.

2 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Ser mysigt ut! :)

Nu finns det en liten beskrivning i min blogg! ;)

stora lilla j sa...

Jättefina, gillar inte heller halvöron utanför mössan - grymt irriterande! :)