fredag, januari 16, 2009

Presanger

Alldeles alldeles innan 2008 tog steget och blev 2009 fick vi en ny liten släkting. En liten E som är tjej och hur söt som helst. Eftersom lilla E bor väldigt långt borta så fick det bli post-paket så länge, så får vi bekanta oss senare i år, när vi nu träffas.


Gul karttröja
Samma fast gul. Syddes i storlek 74, alltså stooor.
Men hellre det än för liten.

Två små byxor
Älsklingstyger! Det rödrandiga älskar jag så in i bomben, men inte ett endaste plagg har jag sytt av det, som har passat till mina barn. Konstigt. Däremot har nu två andra små varsitt. Det blåa är också så fint. Fint för att vara blått. Annars har jag ganska svårt för mörkt blått. Marinblått är typ det värsta. Utstrålar verkligen "jag är helt neutral och vägrar ta ställning". Tycker jag.


och en till
Och en liten prinsessväska fick´hon också, lilla E.


Lillväska
Den här fick lilla O. En annan liten söt släkting,
som vi bor lite närmre, och kan träffa ibland.


Det var längesen jag sydde väskor och det var riktigt roligt. Jag hade en beställning på en väska, och sydde två, men nu har jag ju gett bort båda, så jag blir tvungen att sy en ny! Men det göööör inget!

5 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Så fina saker du sytt!!
Trodde jag skulle vara helt ensam med mitt "namn" eftersom jag valt ngt sååå orginellt (trodde jag ;-) ) men jag inser att jag inte är den enda Doris :-)

Anonym sa...

Landskapströjan är för härlig! Man blir glad av att bara se den!

Har en tävling i min blogg med ett fint tygpris!
Välkommen in

Helena sa...

Fin väska!

Äppel Päppel sa...

Så söt väska!

Anonym sa...

Ljuvlig väska.