fredag, november 02, 2007

Grrrrr

-Vad är det med mig och halslinningar?? Jag får inte till det. Har sytt härliga tights till ungen i tyg från E-söjd, och nu skulle det bli en tunika att ha till.

Allt går så bra. Tråden stämmer, nålarna håller, mönstret passar, tyget räcker, vinden i håret, och sedan KAOS. Brak. Fan.

Eftersom jag inte hade någon muddväv i bra färg, och min erfarenhet av trikå som mudd inte är bra, så beslutade jag mig för att stryka fast tunn vlieseline runt halsen, och fålla med dekorsöm. Såg jättebra innan jag sydde, men när jag sytt klart ser det ut som någon urringad halloweendräkt. Alltså. bred hals/nacke har ingen treåring. Inte ens tjuren i granngården. Nu måste jag sprätta och sy dit en tjock fet bit trikå i alla fall. Som komer att bli lockig och ful, för det funkar inte att dra åt den så mycket som mudd. Eller vad ska jag göra?

Ska leta i minnet efter avlagda tröjor/byxor i rätt kulör, kanske finns någon gammal mudd jag kan ta. Annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Sy på en polokrage? Lägga det på UFO hyllan? Klippa sönder och isolera sommarstugan med trasorna?

Gaaaaaah, hjälp mej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Typiskt att det blir så... Jag sydde en tröja i dag och när den var klar upptäckte jag att halsmudden blev för tajt och såg helt B ut. Jag klippte bort den - sur. Men, men det går nog bättre imorgon hoppas jag.
/Edyta (kajman)