måndag, november 12, 2007

Overlock

Idag på jobbet så stod jag och två till syintresserade och snackade symaskiner, pfaff, janome, huskvarna, overlock, vilken var din första, bernina, osv. Jag sa att jag önskar mig en overlock, men sade att jag vill inte köpa en ny, dyr, som jag kanske sedan inte behärskar, utan att jag kan tänka mig att köpa en billig, begagnad att öva på. Eller att helt enkelt låna en och öva på innan jag slår till.

Ett par minuter senare stötte jag ihop med en annan kollega, som hört att vi pratat symaskiner
"Jag köpte en ny enkel overlock när pojkarna var små (20 år sedan), sydde ett par byxor, och sedan har jag inte petat på den. Vet du någon som vill köpa den? En Bernina?"
"JAAAAAAAAG!!!!!

Hon skulle hem och leta reda på alla tillbehör och ta med den til jobbet. Urkul, precis vad jag behöver nu.

Lilla A's sår har gått upp igen, så i morgon åker vi till lasarettet igen, för att se vad dom tycker. Förhoppningsvis går det fort och lätt, så vi får åka hem samma dag. Maken börjar bli riktigt slängd på att snacka med läkare nu, förut är det alltid jag som skött den biten men han tar över mer och mer. SKÖNT.

1 kommentar:

Botilda sa...

Vilken lycka (med symaskinen)!

Hoppas att ni slipper stanna på sjukhuset!