fredag, november 09, 2007

Nytt både här å där

Idag började jag flytta möbler strax före 0600. Jag och lilla A gick upp då. Maken som var hemma idag suckade djuupt när han klev rakt in i vitrinskåpet, (som råkat hamna utanför sovrumsdörren) när han kom upp.

Har hållit på hela dagen, putsat fönster, läst sagor, torkat golv, flyttat möbler, lekt 'nu åker jag till jobbet och du får vara på dagis -leken', målat garderobsdörrar, sytt på armar på stackarna i inlägget nedanförbla bla bla. En bra dag, men nu är jag trött. Men alltför rastlös för att gå och sova.

I morgon ska jag fålla gardiner. Har beställt tunn linneblandning från Stoff och Stil. Lite för hallonrött, för att jag ska vara helnöjd, men nu är det här, och jag får göra det bästa av situationen. Kan väl alltid sy något annat av det, om det känns tvärfel.

Vissa dagar hinner man allt, och nästa ingenting.

Woodi in da purse!!!
Sydde den här för ett par dagar sedan. Bara för att kolla mönstret. Det är från Tildas Julehus, och var lätt att sy. Det blir flera kan jag lova!

Purse
Jag måste köpa mera och bättre mellanlägg. Det jag har är lite för sladdrigt, och tål inte så mycket stryk :o) Alltså det sladdrar till sig när man strykt tyget ett par ggr. Och det är ju verkligen inge kul.

En sak som är kul, är däremot att flera vill vara med på Hemlishemlis. Snälla Gekko och jag hjälps åt att försöka få till det. Nu sist (första omgången) fick hon sköta alldeles själv, eftersom lilla A hade sin operation just då. Typiskt mig att dra igång något, och sedan sjappa ;o). Kul ialla fall att flera vill vara med, hoppas vi kan ro det iland.

Trevlig Helg!

3 kommentarer:

Frida sa...

Riktigt snygg 'logga'! (Heter det logga??) Snyggt iallafall, jag blir glad av färgglatt godis!

Anonym sa...

Har du börjat jula redan? :)

Sussie sa...

Hej vilken söt väska/nessecär du sytt, coolt tyg. Må gott.