måndag, mars 31, 2008

Önskepyssel

Sommartunika

Äntligen har jag gjort tunikan, som jag såg framför mig redan i sensomras. Det har inte gått att prova den ännu, men jag skulle tippa på att den passar, men ärmhålen är aningens förstora.

Ett annat önskepyssel som jag har haft (sedan finska vinterkriget ungefär) är en jumpsuit. Nu har jag i alla fall ritat av mönstret. Så lilla A kanske kan få sig en jumpsuit lagom till konfirmationen eller så.

Och så vill jag bara säga Grattis Grattis till duktiga Gekko, som börjat sälja sina fina käder i butik!

6 kommentarer:

Edyta Nyman sa...

Hej

Jag försöker hotta upp min blogg och jag undrar hur man lägger in en bild i "rubrikrutan" så som du har gjort.

/blinka (fd kajman)

Thea sa...

Å vilken fin tunika! Helt underbar; både tyget och mönstret!

Anonym sa...

Håller helt med Thea!

Å så vill jag säga att du borde ha din hemlis hos dig idag. Hoppas du blri nöjd!

Emma sa...

Hej. Vilken underbar tunika! Så härligt somrig! Brukar kolla in hos dig ibland..
Kika gärna tillbaka.
Ha de
Emma

Jes sa...

Vilken underbar klänning, heltfantastisk,å vilket jättesöt tyg.

Gekko sa...

Oj vad glad jag blir för din gratulation, tack! :-)

Tunikan är ju så snygg, riktigt härlig somrig!