fredag, mars 07, 2008

Jahapp

Tunika
Här kommer tunikan. Ber om ursäkt för bildkvalitén. Den kunde verkligen ha varit skarpare, men inte med min utrustning verkar det som. Och som ni ser, så har jag inte satt på någon applikation ännu. Hinner kanske sedan. Mönstret är samma som denna, fast lite längre ärmar och kropp, ville ha den lite mera klänningslik.

Jag är jättesugen på att sy en sån där omlott-knäppt hoodie, som alla andra har sytt. Och en jumpsuit. Jag ids bara inte. Hoppas på att inspirationen skall infinna sig igen.

Maken åker iväg på skoter med sina polers för en natt i stugan mitt i skogen. Det kan han behöva. Jag och lilla A drar med söta vänner på shopping. Det kan vi behöva.

Till min hemlis: Jag har badkar. Och jag gillar verkligen att ligga däri.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Har just hittat din blogg! Är det en activa 220 du syr på? Har du tips på någon av dekorsömmarna som är snygg? Jag syr på en sådan och jag vet inte om det är någon av dekorsömmarna som jag fastnat för :( Man skulle ha en overlock antar jag.

Cecilia sa...

Åh vilken härlig färg. Verkligen jättefin tunika, är det i frotté du sytt?

Anonym sa...

Tack!
Tunikan är sydd i velour från MMH barnkläder. Jättemjuk och tjock kvalitet.
Doris

Jes sa...

Jättefin tunika, fin fin modell.