måndag, mars 24, 2008

Sköna söndag

Tunika
Tunikan klar. Äntligen. Jag var tvungen att göra om halslinningen också, eftersom den var för trång. Det fick bli mudd, eftersom jag helt enkelt inte orkade med något experimenterande. Den ser lite stor ut, ska se om den drar sig lite efer en tvätt. Applikationen gick över förväntan att sy dit. Jag strök på mjukt vlieselin på baksidan, och mönsterpapper på framsidan. Tänkte "det får bära eller brista" och gasade på. Och det höll, det var kul, det blir fler!

Mera mössor
Och flera mössor. De går åt som smör i solsken. Jättebra att ha på lager också, när någon fyller år eller så.

Tyvärr hiner jag inte sy så mycket som jag skule önska. Skolan tar mycket tid, och däremellan har jag ju en familj och ett hus som skall skötas. Men nu har jag skickat efter 4 meter av det berömda kanintyget, så till sommaren skall här sys kaninkläder ska ni tro.

Nu skall jag kolla över min hemlis lite, sedan skall jag skriva PM om värdegrund och hållbar utvecklng.

Fridens liljor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är det underbaraste jag hört (läst) på länge:

"Åh, nu blir pappa glad när han kommer hem, för jag har pruttat!"

Det måste jag berätta för min man. Han kommer att skratta ihjäl sig!

Tack för den! :-)

Anonym sa...

Ja, sånna är vi :o)
/dorran

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Hi,hi vilken kul idé med guuuben./Karolina