lördag, november 03, 2007

Morning glory

Beautiful atumn morning

När man vaknar och det är såhär vackert ute, då kan man bara inte gå och irra sig över en gammal tröja. Det är bara att sätta fart på sprättnålen, och göra det bästa av saken.

Close up on the neck -lining

Och se, det gick så bra... Snacka om vinden i håret.... Stygn-hålen syns, men det går över. Det är en världslig sak.

New name tag

Passade på att inviga den nya namnlappen. Brun med blå, glittrig text. Rättså snygga, fast jag ångrar att jag inte gjorde på att annat sätt istället. För min del, så tycker jag att lapparna är lite stora. Jag brukar ofta klippa itu dem innan jag syr fast. Jag kunde ha skrivit mitt namn två gånger på bredden, så blev det snyggare vid ituklippning. Men jag får väl helt enkelt sy en massa saker, så lapparna tar slut och jag får beställa nya igen :o)

Purple striped flower

Jag är nöjd. Gjorde halslinningen enligt mönstret, kortade ner ett par cm bara. Sydde fast den på rätan med tvillingnål 4,0 och sedan sydde jag en stickning på rätsidan med samma nål. Ganska långa stygn. Och det gick strålande.

Note To Self: Gör som det står i receptet, inte som du tror.

8 kommentarer:

Maria sa...

Va, är det samma tröja på bilderna?! Tänk va gäckande kameran är med färgåtergivningen... Fin blev den iallafall tycker jag! Och visst är det lite mysigt med snö, fast man vet ju att den nog inte stannar kvar så länge.

Anonym sa...

Snö!! Lyllos... eller kanske inte. ;)

Thea sa...

Jättejättefin!

Anonym sa...

Syr du också liknande mössor som mina strutmössor? Har du någon bild på någon fin,fin? Visst är de häftiga ;-)
Kul att du hittat till min blogg.
Du gillar att sy också ser jag ...fina saker./Karolina

Timotei sa...

Det ordner seg, vet du. Dette ble jo kjempefint!

Anonym sa...

Jättefin, gillar verkligen färgerna.

(Angie) Norththreads: sa...

Your site is lovely too! Thanks so much for visiting, and pop by agagin soon!
~hugs~
Angie

Gekko sa...

Tröjan blev ju riktigt bra! Och vilken underbar morgonbild!