onsdag, juli 11, 2007

To do list

Jag skulle så gärna vilja gå ner i källaren och...
Sy en prinsesskjol
och en prinsessklänning.
Några dockor
vetegrodor
Andra vetevärmaridéer som jag har 'på hyllan'
Monsterkuddar
Ett par väskor till mig själv
Några väskor att ha på lager
En volangkjol till A
En Huvtröja av den bruna velouren, med någon detalj i turkos
En dress av den rosa/rödrandiga velouren till A
Några grytlappar
Sticka ett par snygga tröjor till mig själv
och ett oräkneligt antal raggsockor
Sy ett bakförkläde till A
Ett par sommarklänningar i sjuttiotalsmodell
Kuddar till kökssoffan
Lära mig virka och göra en mormorsfilt
och när jag ändå virkar så gör jag en sånhär:


Bild lånad härifrån

Men istället så sitter jag bara här och nyser och snyter mig om vartannat.

2 kommentarer:

Majtjho sa...

Sådana listor känner jag igen. Det är kul att skriva dem och se vad det är man vill göra. Det tråkiga är att man sällan håller sig till dem.

DORIS DAISY sa...

Ja, jag har alltid en lista i huvudet så jag har aldrig brist på saker jag vill göra. Frågan är om det är bra eller dåligt att ha den där.