onsdag, juli 11, 2007

Randiga byxor

Loppisen igår var tyvärr inte vad jag hade önskat. Typ fem bord med en massa omaka reklammuggar och urgamla videofilmer med My Little Pony. Jag hade föreställt mig en massa matsilver, böcker, tyger och gammalt sänglinne i massor. En och annan gammal burk och kanske lite möbler... Men man kan inte alltid få vad man vill. Blev dock en skål med lock i pressglas, och ett silvrigt tyg, som kan bli en prinsessklänning endera dagen. Eftersom prinsessan fyller år i dagarna, så kan det hända att hon kan få en klänning att ha på sig på kalaset!


Byxor i multirandig velour och tröja i trikå.


Byxorna är troligen för stora. Och eftersom jag använde trikå som mudd,
så bör de sitta rättså tajt om de ska sitta kvar.


Applikation av velourtyget. Jättekul att "jobba" med dessa tyger,
men &Óô³#^& vad svårt det är att få till
halslinningen. Lyckades få till det skapligt til slut.


Och nu vet jag inte om jag ska ge bort det, eller vänta tills A kan ha dem (typ ett år) eller om jag ska lägga ut det på tradera? Fick mail om en ny hantverksby här i närheten dit dom ville ha alster, men det vore roligare om man kunde ha dit en hög, inte bara komma med två plagg. Den som lever får se.

Någon som har en storlek 92 hemma som behöver något färgglatt?

1 kommentar:

Maria sa...

Vilka härliga färger!
Har oxå blivit besviken på loppisarna jag besökt på sistone, man kanske har blivit kräsen? Eller så har folk börjat ha kvar sina fin-grejer och gör sej bara av med reklammuggarna... :( Men nån gång ska man ju ha turen att springa på guldkornen me, kanske! :)