söndag, juli 15, 2007

Ett stycke virk



Min mormor var en fena på att virka och lämnade efter sig en skatt av dukar och filtar och annat. Det har spridits ut till släktingar och deras familjer, och jag har väl om sanningen ska fram inte alls varit intresserad av att äga något handarbetat innan.

Förra sommaren hade mamma rensat i lite gamla skåp och hittat en virkad fyrkant. Ganska stor. Det blev en kudde av den, som jag tycker mycket om, dels för storleken dels för att gett nytt liv åt ett av mormors gamla virk-experiment.

I dag har jag och min kusin rotat igenom lite kartonger som ska skänkas iväg till loppis. Och tur var väl det, jag hittade en hel massa gamla fina förkläden, och ett till virkat stycke, som kan bli en till kudde!! Nu ligger den i lite blekmedel, den kan behöva en uppfräshning efter 25 års kartongläge!

En väska har jag gjort klar förra veckan, men kan inte lägga ut den ännu, för jag vet inte om hon som skall få den läser här... Jag lägger ut en bild sen, om jag minns det. Har fått två nya väskbeställningar i helgen. Fria händer med bestämda färger, så det kan bli kul.

Inga kommentarer: