måndag, juli 23, 2007

Blå, blå , blå, vit, begie, blå

Ja, här virkas det. Perfekt hobby för någon som är rastlös som jag. Nu kan jag sitta med A vid teven på kvällarna vilket inte har hänt förut, för det kryper i mig av att inte göra någonting. Om jag inte gör någonting, så somnar jag på en gång. Perfekt.


Perfekt kan man dessvärre inte säga om det jag virkar. En filt har jag tänkt mej. Först ville jag göra en mormorsrutor, sedan ville jag göra en sicksackmöstrad. Sedan kom jag på att jag bara virkar stolpar, så lär jag mig det tills det verkligen behövs. Och vips så hade jag börjat på en stolpmöstrad filt. Jag följer inget speciellt mönster, jag blandar färger hejvilt. Passar mej utmärkt. Mormorsfilten får bli vinterns soffporjekt istället.

Filtarna hoppas jag att vi kommer att kunna använda i våran sommarstuga. Den som vi inte har. Ännu. I fredags var vi med nuvarande ägaren och kollade, och om allt går som vi önskar, så är vi sommartsugeägare innan vintern. Men det är otroligt mycket jobb innan man kan bo där. Troligen blir det billigast att riva den befintliga stugan och bygga en ny. Och eftersom vi har timmerkluvor liggandes och min älsking kan timringskonsten, så känns det bara roligt.

Hoppas, hoppas, hoppas.

Inga kommentarer: